Kostplaner

Kostplaner

spis dig slank

Du er hvad du spiser og spiser du sundt og varierende, så vil din krop takke dig for evigt. Du vil få fornyet energi og masser af lyst til at træne endnu mere. Kosten er starten på en ny og sund livsstil. Her er lidt om, hvad der er godt at vide om de individuelle kostplaner jeg laver til alle tøserne i mit team.

Den simple ret på bare 450 kcal

Jeg har de mest simple retter på min kostplan som kun består af 3 ingredienser. Hakket oksekød, ris og grønsager. Men jeg elsker det! Jeg køber altid store mængder, så jeg kan lave til flere dage.

Ingredienser:
150 g ris
150 g hakket oksekød
200 g grønsager
Salt og peber
Allround krydderi

Sådan gør jeg:
Koger en helvedes masse ris som både min kæreste og jeg kan bruge – han er nemlig også på kostplan.

Svits oksekød så det er godt brunt. Bland derefter grønsager i og svits det i et par minutter. Tilsæt salt, peber og allround krydderi.

Det er nemt, velbekomme!

Afspil video

SKAL JEG VEJE FØR ELLER EFTER TILBEREDNING?

Du skal være opmærksom på at alle mængder i opskrifterne er i rå vægt. Det vil sige, at alt skal vejes af inden tilberedning!

HVORNÅR SKAL JEG SPISE MINE MÅLTIDER? OG MÅ JEG ÆNDRE RÆKKEFØLGEN?

Forsøg så vidt muligt at spise dine måltider så de er jævnt allokeret henover den tid du er vågen i løbet af dagen. Det vil som oftest betyde du bør spise hver 3 time cirka. MEN, det vigtigste er at du får spist alle måltiderne i løbet af en dag (og ikke mere) – og hvis det betyder at du må ændre i hvornår du spiser eller rækkefølgen, så må du godt det, så det passer din dag bedre. Det vigtigste er som sagt, overordnet set, at du på daglig basis får det du har brug for.

VÆSKE, SALT OG KRYDDERIER

Du skal gerne op og drikke ca. 4 liter væske om dagen (hvor størstedelen bør være rent vand) light-produkter uden kalorier er okay, men bør ikke udgøre størstedelen af væskeindtaget. Kaffe og te tæller ikke med i de 4 liter væske.

Du skal have ca. 1 gram salt pr. liter væske du drikker. Så forsøg vidt muligt at få omkring 4 gram salt om dagen.

Angående andre krydderier, så er det helt okay alt det du har lyst til. Bare vær opmærksom på at der er salt i mange blandingskrydderier.

HVAD MÅ JEG ELLERS GERNE BYTTE UD?

Hvis du ønsker variation må du gerne erstatte kylling, kalkun og oksekød med lav fedt procent med hinanden fra tid til anden. Du må også gerne bytte i mellem ris, pasta, cous cous, bulgur, linser og quinoa.

De indeholder ikke 100% samme energi-niveau og makrofordeling, men hvis du kan mærke at du har brug for lidt ekstra variation, så er det ok!

DU BLIR' HVAD DU SPISER