Kostplaner

spis dig til en sund krop

Du er hvad du spiser og spiser du sundt og varieret, så vil din krop takke dig for evigt. Du vil få fornyet energi og masser af lyst til at træne endnu mere. Du vil opleve at det hele går hånd i hånd , god kost er starten på en nye og sunde vaner. Vores kostplaner er lækre, og vi kan sammensætte noget til en hver smag. Her er lidt god information om kostplanerne. 

Den simple ret på bare 450 kcal

Vi har nogle af de mest simple retter på vores kostplan som kun består af 3 ingredienser. Hakket oksekød, ris og grønsager, men det smager lækkert! Vi anbefaler at købe stort ind, så man kan lave mad til flere dage.

Ingredienser:
150 g ris
150 g hakket oksekød
200 g grønsager
Salt og peber
Allround krydderi

Sådan gør du:
Du koger en hulens masse ris. Svits oksekødet, så det er godt brunt. Bland derefter grønsager i, og svits det i et par minutter. Tilsæt salt, peber og allround krydderi.

Det er nemt, velbekomme!

Play Video

SKAL JEG VEJE FØR ELLER EFTER TILBEREDNING?

Du skal være opmærksom på, at alle mængder i opskrifterne er i rå vægt. Det vil sige, at alt skal vejes af inden tilberedning. 

HVORNÅR SKAL JEG SPISE MINE MÅLTIDER? OG MÅ JEG ÆNDRE RÆKKEFØLGEN?

Forsøg så vidt muligt at spise dine måltider, så de er jævnt allokeret, henover den tid du er vågen i løbet af dagen. Det vil som oftest betyde, at du bør spise cirka hver 3 time. MEN, det vigtigste er at du får spist alle måltiderne i løbet af en dag (og ikke mere) – og hvis det betyder, at du må ændre i, hvornår du spiser eller rækkefølgen, så må du godt det, så det passer din dag bedre. Det vigtigste er som sagt, overordnet set, at du på daglig basis får det du har brug for. 

VÆSKE, SALT OG KRYDDERIER

Du skal gerne op og drikke ca. 1-1,5 liter væske om dagen (hvor størstedelen bør være rent vand) light-produkter uden kalorier er okay, men bør ikke udgøre størstedelen af væskeindtaget. Både kaffe, te, mælk, juice og andre drikkevare tæller med i de 1-1,5 liter væske. Når du er fysisk aktiv, eller når du sveder meget, har du brug for at drikke mere væske end normalt.

Du skal have ca. 1 gram salt pr. liter væske du drikker. Så forsøg vidt muligt at få omkring 1-1,5 gram salt om dagen.

Angående andre krydderier, så er det helt okay, at bruge alt det krydderi du har lyst til.  Du skal bare være opmærksom på, at der er salt i mange blandingskrydderier.

HVAD MÅ JEG ELLERS GERNE BYTTE UD?

Hvis du ønsker variation, må du gerne erstatte kylling, kalkun og oksekød med lav fedt procent med hinanden fra tid til anden. Du må også gerne bytte i mellem ris, pasta, cous cous, bulgur, linser og quinoa.

De indeholder ikke 100% samme energi-niveau og makrofordeling, men hvis du kan mærke, at du har brug for lidt ekstra variation, så er det ok!

DU BLIR' HVAD DU SPISER